Az Európai Unió a zöld átállás programmal felgyorsította az elektromos autók való átállás programját. Ennek érdekében a benzinüzemű autók a gyártása helyett egyre inkább az elektromos járművekre állt át. A koncepció jövőjét azonban nehezíti az a tény, hogy a kínai autók igen nagy technológiai előnyben vannak az európaiakkal szemben, ez pedig az egész unió gazdaságát veszélybe sodorhatja. Ráadásul az állami támogatásoknak köszönhetően jóval kedvezőbb áron vásárolhatók meg a kínai autók az itt gyártott, vagyis európai autóknál. Ezeket az európai piacra kedvezőtlen hatásokat szándékozik ellensúlyozni az igen komoly összegű, akár 35 százalékos behozatali adó, amivel az unió a kínai autókat szándékozik megvámolni.

Természetesen mindent megtesznek az ellenérdekelt oldalon is, hogy ezt kikerüljék. A kínai autógyártók például most hibrid autók gyártásával szándékoznak válaszolni a kihívásra. A hibrid kínai autókra ugyanis nem érvényesek az európai vámszabályok, ezért azt remélik, hogy továbbra is növelhetik az eladásaikat Európában. Természetesen más piacokat is keresnek, terjeszkednek például az afrikai kontinensen is, ugyanakkor nem szándékoznak elveszíteni az itteni piacokat sem. A piaci verseny igen kiélezett, átrendezi az egész autópiacot, és még nem látható, hogy mi lesz a végeredmény. Tekintve, hogy a gyárbezárások és a vámszabályok után most éppen a hibrid autók behozatala az újabb fordulat, szinte senki sem vállalkozik arra, hogy hosszabb távú előrejelzéseket fogalmazzon meg. Sajnos a piaci növekedésre nézve a folyamatos bizonytalanság majdnem olyan kedvezőtlen, mint a rossz hírek.